Efekt jojo – jak go uniknąć?

efekt jojo jak go uniknąć

Co zrobić, żeby uniknąć efektu jojo? Co to w ogóle jest efekt jojo? O efekcie jojo mówimy kiedy po zbyt szybkiej utracie wagi, znów nam przybywa kilogramów. Im szybciej się chudnie, tym szybciej potem przybiera się na wadze. Prostą drogą do efektu jojo jest dieta źle zbilansowana, albo o niskiej kaloryczności, głodówki oraz brak aktywności fizycznej. Ciało musi zaakceptować nawyki żywieniowe, a do tego potrzebny jest czas. Im dłuższy jest czas odchudzania, im mniejszymi kroczkami (pomału ale regularnie) tracimy na wadze, tym końcowy rezultat jest lepszy. Podczas procesu odchudzania kluczowa jest nie tylko odpowiednia dieta, ale także regularne ćwiczenia. Może to być jazda na rowerze, na rolkach, pływanie, bieganie, czy po prostu półgodzinne szybkie spacery. Do naszego organizmu musi dotrzeć odpowiednia ilość tlenu. Tlen jest potrzebny do tego, aby mógł odbyć się proces spalania tłuszczów, białek i węglowodanów. Dlatego tak ważne jest również przebywanie na świeżym powietrzu i głębokie oddychanie. W ten sposób zapewnimy sobie prawidłową przemianę materii. Praca nad utratą wagi i smukłą sylwetką jest ciężka i wymaga od nas systematyczności i czasami pewnych wyrzeczeń. W całym procesie odchudzania z pewnością pomogą nam specjaliści: np. dietetyk, czy trener osobisty. Warto zasięgnąć ich porady.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *