Muzyka

Dlaczego warto biegać?

dlaczego warto biegać

Bieganie jest najbardziej naturalną formą ruchu, nie wymagającą większych nakładów finansowych, osobistego trenera, specjalnego sprzętu, czy karnetów na siłownię. Biegać może w zasadzie każdy, to świetna dziedzina sportu zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Uprawiając jogging dbamy o zdrowie, sylwetkę i dobre samopoczucie.

Zalet regularnego biegania jest bardzo dużo. Przy tej formie aktywności sportowej angażujemy mięśnie całego ciała, poprawiamy wydolność płuc i wzmacniamy układ krążenia, a przede wszystkim serce. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne takie jak np. choroby serca, osteoporoza, cukrzyca, nerwice, depresja, a nawet nowotwory. Za sprawą lepszego ukrwienia poprawia się także wygląd skóry, bieganie wzmacnia także układ immunologiczny, rzadziej łapiemy przeziębienia, a jeśli już to szybciej i łagodniej je przechodzimy. Ponadto dotleniamy mózg, który lepiej pracuje, a człowiek wykazuje się większą koncentracją.

Każda aktywność fizyczna wzmaga produkcję endorfin, czyli hormonu szczęścia, dzięki czemu jesteśmy bardziej zadowoleni, spokojniejsi i cechujemy się świetnym samopoczuciem. Z resztą to świetny sposób na pozbycie się negatywnej energii i eliminację stresu. Dla uprzyjemnienia sobie treningu warto jest słuchać muzyki, która dodaje energii, motywuje i sprawia, że nie odczuwamy tak szybko zmęczenia. Wybierając odpowiednie dla siebie słuchawki, warto postawić na wysoką jakość brzmienia i sprzęt, który nie zaszkodzi naszemu słuchowi. Jakie słuchawki najlepiej wybrać przeczytasz tutaj.

Magiczna siła muzyki w procesie odchudzania

magiczna-siła-muzyki-w-procesie-odchudzania

Podejmując pracę nad zrzuceniem zbędnych kilogramów oczywistym jest, że wprowadzamy odpowiednią dietę oraz wybrany rodzaj aktywności fizycznej. Ale czy zastanawialiście się nad tym, jaki wpływ na proces odchudzania może mieć muzyka? Okazuje się, że muzyka jest wielkim sprzymierzeńcem w walce z nadwagą.

Z jednej strony motywuje do wysiłku fizycznego i sprawia, że później odczuwamy zmęczenie. Dzięki temu ćwiczenia na siłowni, bieganie, jazda na rowerze, czy jakakolwiek inna aktywność fizyczna jest bardziej efektywna. A co za tym idzie – proces odchudzania przebiega sprawniej i przyjemniej.

Z drugiej strony, odpowiednio dobrana muzyka do posiłku sprzyja prawidłowemu i zdrowemu procesowi spożywania pożywienia. Naukowcy potwierdzają, że podczas jedzenia warto jest słuchać muzyki klasycznej. Spokojne tony muzyki poważnej uspokajają, wyrównują ciśnienie krwi i poprawiają krążenie. Dzięki temu jesteśmy odprężeni, pomału przeżuwamy i delektujemy się jedzeniem, zamiast objadać się bez opamiętania, szybko połykając nie przeżute dobrze do końca kawałki jedzenia. Dzięki przyjemnej muzyce cały proces spożywania posiłku trwa dłużej. Ale wolniej przeżuwając – szybciej stajemy się syci i tym samym zjadamy mniej.

Kiedy rozpoczynamy walkę z nadwagą i wprowadzamy odpowiednią dietę, bardzo często czujemy głód i w związku z tym jesteśmy zdenerwowani. Pod wpływem przeżywania negatywnych emocji chętnie sięgamy po niezdrowe i kaloryczne przekąski w postaci chipsów, solonych orzeszków itp. Oczywiście podczas odchudzania (z resztą nie tylko) tego typu „przyjemności” nie są wskazane. W tym momencie znowu możemy postawić na „magiczną siłę” muzyki. Uspokajające, albo wesołe utwory pomagają ukoić nerwy i zmniejszyć uczucie głodu.

W muzyce drzemie ogromny potencjał

w-muzyce-drzemie-ogromny-potencjał

Dźwięki muzyki są materiałem prac badawczych wielu naukowców z różnych dziedzin nauki. To jaki potencjał drzemie w muzyce dowodzą liczne badania naukowe. Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio dobrane dźwięki muzyki stymulują pracę mózgu, przyczyniając się do powstawania nowych komórek nerwowych oraz procesu naprawy w granicach neuronów mózgowych.

Muzyka ma także wpływ na gospodarkę hormonalną naszego organizmu. Reguluje wydzielanie takich hormonów jak np. kortyzol, testosteron, estrogen. Obniża ciśnienie tętnicze, uspokaja i koi nerwy. Przypuszcza się także, że słuchanie muzyki minimalizuje wystąpienie niektórych chorób neurodegeneracyjnych takich jak np. Alzheimer.

Muzyka jest także świetnym lekiem na skołatane nerwy. Rozładowuje stany nerwowe, czy nawet lękowe. Działa pozytywnie na nasze emocje. Zwłaszcza utwory, które kojarzymy z czymś przyjemnym potrafią wprawić nas w dobry nastrój i rozładować gniew.

Co ciekawe muzyka może pomóc także w odchudzaniu. Podczas treningu motywuje nas do wysiłku i sprawia, że nie odczuwamy tak szybko zmęczenia. W czasie posiłku warto jest słuchać muzyki klasycznej. Ponieważ wyrównuje ona ciśnienie krwi, poprawia krążenie, wycisza i w ten sposób możemy w spokoju delektować się pomału jedzeniem, zamiast bez opamiętania pochłaniać w pośpiechu większe ilości jedzenia.

Bieganie z muzyką

bieganie z muzyką

Lubisz biegać i słuchać przy tym muzyki? Koniecznie zainwestuj w odpowiednie słuchawki! Nieodpowiednie słuchanie muzyki w złych słuchawkach może prowadzić do uszkodzeń słuchu. Popularne słuchawki douszne są najbardziej niebezpieczne, zwłaszcza gdy muzyki słuchamy przy maksymalnym poziomie głośności. Słuchawki douszne szczelnie zamykają cały przewód słuchowy, dźwięk nie ma możliwości rozproszenia i w ten sposób do ludzkiego ucha dociera nawet 100 decybeli. A maksymalna wartość, która jest optymalna dla naszego ucha to około 85 decybeli. Ponadto sama już obecność słuchawek w małżowinie usznej sprawia, że uszy są podrażnione i produkują nadmierną ilość woskowiny. Jeśli już używamy takich słuchawek to bezwzględnie należy pamiętać o tym, żeby nie ustawiać maksymalnego poziomu głośności. Optymalną wartością jest połowa skali. Warto także pamiętać o utrzymaniu ich w odpowiedniej czystości, gdyż niewystarczająca dbałość o czystość może prowadzić do stanów zapalnych uszu.

Najlepiej jest zainwestować w dobrej jakości słuchawki nauszne półotwarte. Takie słuchawki nie zakrywają w całości małżowiny usznej. Narząd słuchu jest tym samym wentylowany, a dźwięk zanim trafi do naszego przewodu usznego, jest po części rozproszony i bardziej przyjazny naszemu zdrowiu.

Joga-połączenie relaksu z aktywnością fizyczną

joga połączenie relaksu z aktywnością fizyczną

Intensywny tryb życia, nadmiar codziennych obowiązków i stres w dłuższej perspektywie czasu mają bardzo negatywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Każdy z nas powinien znaleźć odrobinę relaksu, złapać oddech i zadbać o siebie. Świetną formą aktywności fizycznej i zarazem relaksu jest joga.

Joga jest najstarszą formą ćwiczeń, które harmonizują ciało i umysł. Łączy w sobie wysiłek mięśni, oddech oraz koncentrację, uczy koordynacji ruchu z oddechem. Wycisza umysł, dodaje energii i siły. Poszczególne zajęcia z jogi różnią się od siebie stopniem dynamiki, intensywności oraz elementami medytacji. Dzięki jodze zwiększamy elastyczność ciała, poprawiamy ogólny stan zdrowia niwelując stres i zmęczenie, kształtujemy zgrabną sylwetkę oraz osiągamy spokój i harmonię całego organizmu. Elementami składowymi ćwiczeń jogi są: rozciąganie, napinanie i rozluźnianie. Ćwiczenia z jogi pomagają także zniwelować bóle kręgosłupa, karku, czy stawów.

Podczas treningów jogi nieodłącznym elementem jest muzyka. Spokojne dźwięki płynące z dobrej jakości głośników pomagają wprowadzić w stan harmonii ciała, umysłu i duszy. Relaksujące rytmy uspokajają oddech i przynoszą odprężenie. Utwory dedykowane do jogi to utwory instrumentalne, inspirowane dźwiękami natury, często zawierające elementy muzyki orientalnej.

Zadbaj o swoje samopoczucie

zadbaj o swoje samopoczucie

Codzienne życie przynosi nam wiele stresujących sytuacji, a gorączkowa gonitwa z czasem dokłada negatywnych emocji. Praca, dom, dzieci, nadmiar obowiązków i brak odpoczynku. To wszystko sprawia, że jesteśmy sfrustrowani i często brakuje nam przysłowiowego oddechu. Dla własnego zdrowia – przede wszystkim psychicznego, ale też i fizycznego powinniśmy zadbać o swoje dobre samopoczucie i wewnętrzną harmonię. Wszyscy chyba doskonale wiedzą, jak negatywny wpływ na nasz organizm ma długotrwały stres na wysokim poziomie. Każdy powinien więc zadbać o siebie i znaleźć receptę na rozładowanie napięcia nerwowego. Sposoby są różne, jak różni są ludzie oraz ich mentalność. Aktywność fizyczna, wypady na zielone łono natury, kojące dźwięki muzyki….

Nie od dziś trwają badania nad pozytywnym wpływem muzyki na organizm człowieka. Naukowcy udowodnili, że określony rodzaj utworów muzycznych działa kojąco na nasz układ nerwowy. Wybrane dźwięki muzyki redukują poziom hormonu stresu we krwi oraz obniżają ciśnienie tętnicze. Jedne utwory muzyczne wyciszają i odprężają. Inne z kolei dodają energii i pobudzają do działania. W każdym razie z pewnością warto jest słuchać muzyki, aby zadbać o swoje dobre samopoczucie. To prosty i szybki sposób na odrobinę relaksu w zaganianej codzienności.